Vergroot je kansen op de arbeidsmarkt

Wij zijn er voor werkzoekenden, werkenden, scholieren, studenten en werkgevers in Gooi en Vechtstreek. Bij ons krijg je voorlichting en onafhankelijk advies over leren en werken. 

Kiezen voor de klantenservice

Steeds meer diensten gaan via internet. Klanten willen snel en op elk moment informatie kunnen vinden. Daarnaast heeft de klant steeds vaker de keuze uit onder andere telefoon, e-mail, chat, Twitter, Facebook (Messenger) en WhatsApp.

Afbeelding
Man met laptop

Standaardvragen worden vaak via de website, e-mail, social media of apps beantwoord. De meer ingewikkelde vragen of klachten blijven over voor de medewerker klantcontact. Het onderscheid tussen eerste- en tweedelijns klantvragen vervaagt.

Aan de slag in de klantenservice

Er zijn goede kansen voor medewerkers klantcontact, ook voor zij-instromers. De klantcontactbranche is een redelijk ‘open branche’. Je kunt er vrij makkelijk aan de slag. Mensen die de overstap al maakten, kwamen veelal uit deze beroepen: Medewerker bediening; Verkoper; Commercieel medewerker binnendienst; Receptionist; Financieel-administratief medewerker; Secretarieel medewerker. De eisen en vaardigheden van deze beroepen zijn deels hetzelfde als voor medewerker klantcontact. Maar ook voor mensen uit andere beroepen zijn er mogelijkheden. Zoek op werk.nl naar (leer)banen als medewerker klantcontact of klantenservice. Uitzendbureaus hebben regelmatig vacatures voor medewerkers klantenservice, klantcontact en callcenter.

Kijk op leerwerkloket.nl voor informatie over financiële regelingen. 
Wie betaalt de opleiding? 

Meer informatie

Kiezen voor een beroep in de klantenservice | Leerwerkloket